23 Οκτωβρίου 2013

Ξύπνησε αργά η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για το ακτοπλοϊκό


Πάνε... Μυτιλήνη για το ακτοπλοϊκό. Σύσκεψη υπό τον Περιφερειάρχη, φτάνει να 'χει πλοίο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΟΑΕΝ: ΣΕ 1,5 ΧΡΟΝΟ Η BLUE STAR FERRIES ΞΕΧΑΣΕ ΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ 12 ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Την πρωτοβουλία σύσκεψης για τα νέα ακτοπλοϊκά δεδομένα, που μας οδηγούν δεκαετίες πίσω, μετά την παύση των δρομολογίων μέχρι τις αρχές του Γενάρη των δρομολογίων από το BlueStarPatmos, για την ετήσια επιθεώρησή του και την μη αντικατάστασή του από την εταιρεία, αναλαμβάνει ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Νάσος Γιακαλής.
Η σύσκεψη προγραμματίστηκε για το μεσημέρι της επόμενης Τρίτης και στόχος αυτής θα είναι να καταγραφούν τα προβλήματα που δημιουργούνται και να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης του ζητήματος, χαράσσοντας κοινή γραμμή πλεύσης, αφού αν ισχύσουν τα προβλεπόμενα από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη χειμερινή περίοδο θα πρέπει η Χίος και η Λέσβος να αρκεστούν σε τρια ή το πολύ τέσσερα δρομολόγια εβδομαδιαίως.
Στη σύσκεψη της επόμενης Τρίτης, υπό τον Περιφερειάρχη, εστιάζει  και ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, με τον Πρόεδρό του και παράλληλα Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θρασύβουλο Καλογρίδη, να αναφέρει σε συνέντευξή του στο Ράδιο «Αλήθεια» ότι θα πρέπει να διεκδικηθεί προστασία από το κράτος και να γίνει αντικατάσταση των πλοίων, όσο θα είναι στη δεξαμενή για την ετήσια επιθεώρησή τους.
Ο κ. Καλογρίδης ήταν επίσης κάθετα αρνητικός στο ενδεχόμενο που έθεσε χθες ο Δήμαρχος Χίου τη χειμερινή περίοδο να ενταχθεί η γραμμή μας στις άγονες, των οποίων η χρηματοδότηση, όπως είπε, είναι ήδη προβληματική και μπορεί κάτι τέτοιο να λειτουργήσει ως άλλοθι, για να μείνουν τα νησιά μας με ελάχιστα δρομολόγια..
Στην ίδια συνέντευξη ο Πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ χαρακτήρισε προκλητική την απάντηση που έλαβε από την BlueStarFerries ο Όμιλος, η οποία συνοψίζεται στο ότι είναι νόμιμη η διακοπή των δρομολογίων, χωρίς να γίνεται λόγος για μη αντικατάσταση του πλοίου. Θύμισε μάλιστα ότι όταν η εταιρεία είχε ζητήσει την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Λέσβου για να λάβει την άδεια δρομολόγησης του «Patmos» στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου, της είχαν θέσει ως όρο την απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων 12 μήνες το χρόνο, λαμβάνοντας τις σχετικές διαβεβαιώσεις, που 1,5 χρόνο μετά, ξεχάστηκαν.
Σε τοπικό επίπεδο, σήμερα ο Αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Γανιάρης, συνάντησε το μεσημέρι εκπροσώπους μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών στο νησί μας, αλιείς, μεταφορείς αλλά και τους Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου, προκειμένου να καταγραφούν οι συνέπειες της ακτοπλοϊκής υποβάθμισης.
Όπως τονίστηκε ιχθυοκαλλιέργειες και αλιείες θα υποστούν σοβαρό πλήγμα, μιας και τα προϊόντα τους πρέπει να μεταφέρονται φρέσκα στον Πειραιά.
Πολλές μονάδες θα υποστούν τεράστιο κόστος, που πλέον δεν μπορεί να καλυφθεί, θα αναγκαστούν να «σπάσουν» συμφωνίες στην Ευρώπη και προκαθορισμένες ημερομηνίες παράδοσης των προϊόντων τους, γεγονός που μπορεί να σημαίνει και κλείσιμο για κάποιες από αυτές, όπως είπε χαρακτηριστικά, σε δηλώσεις του στην «Α» ο ιχθυοκαλλιεργητής, Στράτος Χαβιάρας.